Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Στο τμήμα Hapkido που εγκαινίασε στο Α.Σ. Κερατέας-Λαγονησίου ο κ. Θάνος , θα διδάσκει η Τίνα -Μαρία Πολίτου, ενώ στο Taekwodo είναι ο Θω...
-
Ο Μηχανικός Αεροσκαφών ασχολείται με τον τακτικό έλεγχο, την επιδιόρθωση και τη συντήρηση των αεροσκαφών. Ένα επάγγελμα που χαρακτηρίζεται...
-
Η έρευνα που έγινε από σπουδάστριες και σπουδαστές των ΙΙΕΚ ΩΜΕΓΑ και στην οποία ερωτήθηκαν και τα δύο φύλλα είχε σαν συμπέρασμα ότι οι περι...
-
Σήμερα 31 Μαΐου 2017 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική εκδρομή των Μηχανικών Αεροσκαφών στην Αεροπορική Βάση Αράξου. Ξεναγηθήκαμε στα εξή...
-
Τις εγκαταστάσεις του Αθλητικού Κέντρου Δαΐς επισκέφτηκαν οι σπουδαστές της ειδικότητας Προπονητές αθλημάτων του Β΄ Εξαμήνου των Σχολών Ωμ...
-
Η παρούσα πρόσκληση αφορά στην έναρξη της εκπαίδευσης των Ενεργειακών Επιθεωρητών, ως μέρος της διαδικασίας που απαιτείται για τη χορήγησ...
-
ΟΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ Νέα στοιχεία από τις επίσημες ιστοσελίδες της Boeing, της Airbus...
-
«Εξετάσεις Πιστοποίησης Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης αποφοίτων Ι.Ε.Κ., 1ης Περιόδου 2018» Υποβολή αιτήσεων συμμετοχής από 14 Αυγού...
Τετάρτη 23 Ιουνίου 2010
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ
Το σημαντικότερο θέμα στη ζωή ενός νέου ανθρώπου είναι ο προσανατολισμός του.Δηλαδή η γνώση του τι σκέφτεται και τι αποφασίζει να κάνει στο μέλλον.
Έχουμε συνηθίσει να ονομάζουμε αυτή την διαδικασία επαγγελματικό προσανατολισμό.Έτσι λέγεται σχετικό μάθημα στο γυμνάσιο,έτσι αποκαλείται στους οργανισμούς απασχόλησης.Έτσι χρησιμοποιείται από τα μέσα επικοινωνίας.Τι καταλαβαίνουν όμως οι νέοι και οι νέες όταν ακούν αυτόν τον ορο;
Αντιλαμβάνονται την επιλογή του επαγγέλματος τους; Γονείς και μαθητές γυμνασίου, που βρίσκονται στο σταυροδρόμι της επιλογής στο λύκειο ή σε σχολες, αυτή τη στιγμή μιλούν για τον επαγγελματικό προσανατολισμό.Νομίζω είναι λάθος ο όρος που χρησιμοποιείται.Γιατί δεν είναι επαγγελματικός προσανατολισμός,αλλά προσανατολισμός σπουδών.Τούτη την ώρα ο έφηβος σκέφτεται τι θα σπουδάσει,πως θα σπουδάσει,με προοπτική βέβαια να ακολουθήσει ένα επάγγελμα στο μέλλον.Είναι όμως δυνατό να αναθεωρήσει την επαγγελματική του κατεύθυνση κάποιος ύστερα από τις σπουδές του.Γιατί τότε θα γνωρίζει και άλλους κλάδους που μπορεί να ακολουθήσει.Όταν λέμε θα γίνω μηχανικός , δεν ξέρει ο νέος τι μπορεί να κάνει ως επάγγελμα αργότερα. Όπως όταν λέει ότι θα σπουδάσει οικονομικά δεν είναι σε θέση να ξέρει τι προοπτικές ανοίγονται στον επαγγελματικό τομέα, στην ναυτιλία , στο εμπόριο,στην δημόσια διοίκηση , στον ιδιωτικό τομέα,στο ελεύθερο επάγγελμα, στην έρευνα, στη στατιστική, στη κοστολόγηση. Οι επαγγελματικοί ορίζοντες μιας επιστήμης,μιας ειδικότητας είναι πολλοί.
Ένας νέος ή μια νέα που τελειώνουν το λύκειο ή ολοκληρωσουν τις γυμνασιακές σπουδές,οφείλουν να διαλέξουν τις σπουδές τους. Να αποφασίσουν τι θα σπουδάσουν . Σε τι άλλο σχoλείο θα φοιτήσουν, τι άλλες ξένες γλώσσες θα μάθουν,τι πρακτικές θα κάνουν στον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Ύστερα πρέπει να αναζητήσουν τι επαγγελματικές προοπτικές υπάρχουν στην πατρίδα μας και στις ευρωπαϊκές χώρες.Ναι στην αγορά της ευρώπης.Γιατί ένας επαγγελματίας, ένας απόφοιτος με ή χωρίς ειδίκευση,με επαγγελματικές σπουδές όχι πανεπιστημιακές έχει την δυνατότητα να συνεχίσει δουλειά σε όποια χωρα τις ευρωπαϊκής ένωσης επιθυμεί. Μέσα σε αυτές τις προοπτικές προσανατολισμού τώρα πρέπει να στρέφονται οι νέοι μας.Πρώτα τι άλλες σπουδές θα κάνουν, ύστερα τι προοπτικές υπάρχουν, τι επαγγέλματα μπορεί να κάνει κανεις εδώ στην ευρώπη. Ο προσανατολισμός είναι το μεγαλύτερο θέμα που μπαίνει στην ζωή των νέων. Απασχολεί τους ίδιους προβληματίζει τους γονείς. Τώρα περισσότερο από κάθε φορα μια σωστή επιλογή σπουδών δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ένα προσοδοφόρο επάγγελμα. Γιατί όλες οι σπουδές δεν οδηγούν πάντα σε ικανοποιητικά επαγγέλματα.
Από την εφημερίδα των σχολών ΩΜΕΓΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου